pátek 5. července 2013

Brownies

Na oslavu založení nového blogu si na začátek dáme ten nejlepší, nesladší, nejkaloričtější a extrémní závislost způsobující recept! Jde samozřejmě o BROWNIES... ach, už jen to slovo mě nutí slintat!!

Browniesky pochází z USA, kde vznikly někdy na konci 19. století. Této dobroty existuje obrovské množství druhů, některé jsou víc "buchtové", některé zase nadýchané a vlhké (ty jsou podle mě nejlepší a mám je taky nejradši, přece jenom si buchtu můžu upéct kdykoliv :) a ty si taky dneska představíme).

Základní surovinou je samozřejmě hromada čokolády, doplněná vejci, máslem, minimem mouky, případně dalšími surovinami (jako např. ořechy, sušeným ovocem, kousky bílé čokolády, apod.).



Tak přesně tahle se cítím, když peču a následně neustále dokola ochutnávám a ochutnávám a ochutnávám.... :)
Tak si ten zázrak zvaný Brownies pojďme představit!










   Zhruba na 16 menších kousků budeme potřebovat:
  • 4 vejce
  • 250 g cukru                                     pečeme na 160°C                
  • 350 g čokolády                                  30-35 minut (záleží na troubě, já peču 40 min)
  • 250 g másla                                                                          
  • 85 g hl. mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva 
  1. POZOR!! Je nutné dodržet poměry surovin, jinak se struktura těsta uplně změní!!
  2. Nejprve musíme ušlehat vejce s cukrem. Nejlepší je hodit všechno do robota, zapnout a věnovat se dalším krokům. 
  3. Zapneme troubu a nachystáme si pekáček - já používám čtvercový pekáček o velikosti cca 20x20 cm, který si vyložím pečícím papírem tak, aby bylo pokryté dno i strany. Není dobré používat silikonové formy, protože upečené těsto je tak křehké, že by se nedalo vyndat ven.
  4. V hrnci rozpustíme čokoládu s máslem (je třeba to hlídat, pořád míchat, aby se směs nepřipálila). Než se čokoláda dokonale rozpustí, krásně se nám našlehají vajíčka s cukrem do bohaté světle žluté pěny (která je mimochodem tak strašně dobrá!!! Vyvolává mi vzpomínky na dětství u babičky :) ).
  5. Čokoládovou směs nalijeme do vaječné pěny - můžeme použít dva způsoby. Pohodlnější je nechat zapnutého robota a čokoládu pomalu přilévat. Trošku těžší je pak míchat vše ručně - postupně přilévat čokoládu a stěrkou zamíchávat dovnitř, přičemž je ale třeba míchat pořádně odspodu, protože těžká čokoláda se usazuje pod lehkou pěnou.
  6. Nakonec přimícháme prosátou mouku s práškem do pečiva.
  7. Hned nalijeme do nachystané formy, dáme péct a vytahujeme, když je povrch popraskaný. Bohužel se nedá těsto zkoušet špejlí, vždycky ji vytáhneme mokrou, protože je těsto plné rozteklé čokolády. Je dobré se řídit uvedeným časem pečení a jenom hlídat, aby se brownies nezačaly pálit.
Takhle vypadají Brownies po vychladnutí, popraskání ničemu nevadí a na chuti neubírá :)

Je potřeba nechat browniesky pořádně vychladnout, než je vytáhneme z formy, protože je těsto opravdu velmi křehké a rozteklo by se. Na konci celého procesu ale stojí to nejlepší, co jsem já osobně zatím ve svém životě jedla!
Taky jsem zjistila, že se dají jednotlivé kousky krásně zabalit do potravinové folie, zamrazit a pak si jen vytahovat, když máte chuť :)

Dobrou chuť ;)

1 komentář:

  1. Moje nejmilejší Háňo :D tohle je naprosto naprostá bomba :D už jsem je dělala několikrát a nevím co jiného napsat... MŇAM!!!

    OdpovědětVymazat